Si tens algun dubte concret sobre la gestió en línia o tràmit que estàs realitzant, t'hauràs d'adreçar a l'organisme amb el qual l'estaves fent. Consulta l'adreça web de les Seus electròniques dels organismes de Catalunya per posar-t'hi en contacte.

Recorda que abans d'utilitzar l'idCAT Certificat te l'has de descarregar i instal·lar al dispositiu on el vols fer servir.

L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al navegador tot garantint la teva identitat a Internet i et permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions públiques. Té una durada de 4 anys.

Un cop has descarregat i instal·lat l'idCAT Certificat, els passos a seguir per fer-lo servir són:

1. Accedeix al tràmit o gestió en línia que vols realitzar des del web de l'organisme responsable amb el qual vols fer la tramitació. El tràmit el pots fer des de l'ordinador, des del mòbil o des d'una tauleta, sempre que hi tinguis instal·lat l'idCAT Certificat. 

En el moment de la identificació t'apareixerà aquesta pantalla:

2. Selecciona l'opció "certificat digital" i prem el certificat amb el teu nom i emissor EC-Ciutadania.

Et demanarà una contrasenya en cas d'haver protegit l'idCAT Certificat amb un PIN d'ús durant la instal·lació. 

 

Nota: En sistema operatiu Mac, en fer servir el certificat idCAT, et pot demanar la contrasenya d'inici de sessió del teu Mac (Private Key)

3. Un cop fet, accediràs al tràmit o gestió en línia i podràs continuar amb la tramitació seguint els passos de l'organisme responsable:

Et podria interessar: